Studenten och vaccinerad!

Mmmums! Har precis ätit en sjukt god middag..jag gjorde klyftpotatis i ugn, köttfärsbiffar och chaminjonesås till. Potatisen blev helt underbart god. Först skalade och skivade jag potatisen, kokade den, la den på en plåt. Pepprade och hällde över olivojla, sedan in i ugnen tills den fått färg i kanterna. Blev knaprigt och gott!

Har inte bloggat på flera dagarna, mest p.g.a att jag kännt mig lite hängig och inte så pepp den här veckan.
Var och vaccinera mig i tisdags för svininfluensan med Malin och Isabelle.
Jag tycker sprutor är så obehagliga. Men var inte så jätte farligt.
Eftersom jag är i riskgruppen så fick jag ta redan nu :)
Först tog hon fram två sprutor..men förklara att hon inte hade någon vuxendos så jag fick ta två barndoser haha!
Hon körde in den första, spruta in vaccinet och höll kvar själva nålen i armen på mig. Bytte spruta och spruta in den andra dosen. Usch! Det som kändes mest var när medlet kom in i armen! 

Nu har jag bara fått mer och med ont i armen, och det hjälper ju inte när folk kommer emot den hela tiden ;)

I måndags hade vi våran efterlängtade mössprovning! Så kul och underhållna jag och Olivia var xD haha! 
Beställde en jätte fin mössa, med nästan alla extra-grejer man kunde ta till den :) 

Modell: Norden.
Kvallité: Brilliant
Dekoration: Guldtext fram, vänster; "Sandra" Höger; "Mp3a"
Brodyrtext; "Kungsgård"
Smalstrimma upptill; Gulguld(media)
Sen köpte jag till ett läderfodral som jag kan trä över mössan så att den inte blir förstörd om det t.ex regnar, svart tog jag :) och gravyr ovanpå mössan tog jag Östergötland landskapsvapen; Gripen.

Olivia och jag gjorde en lite rolig sak med våra champanje-glas vi beställde också. Vi gravera in "Vart fan är Olivia?!" och hon samma sak fast med mitt namn^^ Sjukt roligt kommer vi ha på studentveckan. Längtar som fan! Känner verkligen att det inte är långt kvar nu! ABC-gruppen.

 
Gurra när vi testade mösstorlek, ser ut som Emil i lönneberga haha ;)


Mamma åkte till frankrike idag, kommer hem nästa lördag igen :) Så jag är ensam hemma med lillebror tills på söndag, sen åker han till pappa. Så kom gärna och håll mig sällskap ;D

Jag och syrran har planerat min 20års-firande med tjejerna nu! Nu är det bokat,klart och inbjudningskorten kommer inom kort :) Så sjukt kul ska det bli! Känner att jag verkligen ser fram emot att fylla 20! Jag är inte som mina andra vänner som får värsta ångesten över det..men man vet aldrig..det kanske kommer sen!

Imorgon blir det krogen med Linnea :)

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0