Tandläkaren..

Kom hem från tandläkaren för en stund sen..tog ju då inte 10 in som det var tänkt. Först sa de att min tanläkare var sjuk och att de försökt få tag i mig, men jag fick låna en annan idag.

Jag har nämligen en "grå tand", en tand som ja..är grå typ. Den kan vara död. Dom röntga mina tänder. Han sa att det var något där, så han kalla på en annan söt tandläkare som kollade. Så börja dom testa tanden, för kyla och så. På ena testet kände jag ingenting, vilket kändes direkt på mina "vanliga" tänder. På det andra kände jag lite efter lång stund, så de var osäkra.

                                                                                 
                                                                     

Sen släppte tandläkaren bomben..de ska borra i min tand, ner till roten, känner jag inget när de borrar fortsätter han enda ner. Då är den död och då ska de kräva ut där nere i roten. Fylla den. Och sen bleka min tand, så den ser ut som de andra.
Men! Allt det där kommer gå på typ 3-4gånger. Varav typ ca.60 min varje gång OCH grejen är ju den..vårdtiderna i Sverige suger k*k så jag kommer inte hinna med allt det här innan jag fyller 20!! Vilket är hur dåligt som helst! Sånt där är ju inte billigt heller..så ja..! Helt sjukt irriterande är det! Lär gå på ett par tusen!! Så hoppas den inte är död.

Men han skulle prata med sin chef och kolla om jag behöver betala, men jag tvivlar på att jag kommer undan det. Fan.

Bra start på dagen liksom.

                                                                       Hej! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0