"Let's not think about tomorrow!"

Nostalgi. Det där är en konstig sak egentligen..det är mysigt med lite nostalgi ibland. När man tänker tillbaka och minns en känsla, ett ögonblick, en dag sådär perfekt och klart. Det är härligt måste jag erkänna.
Men det är det som varit och inte det som är. Det är kul att minnas tillbaka alla misstag man gjort och alla ögonblick man inte andas in och verkligen tagit vara på.

Men det är just därför det är nostalgi det kallas..det är inget perfekt eller något bestående. Det bästa jag gillar att tänka på hur naiv och liten och underbart rolig man var när man var yngre. När man t.ex gick på högstadiet och allt var spännande. Allt man gjorde kändes sådär busigt och nytt. Idag är det så mycket som känns spännande..men inte sådär busigt..eftersom let's face it..idag är jag 20år och "får" göra vad jag vill i princip. Men med ansvar kommer frihet eller brukar man säga tvärt om? haha.

Men idag är jag glad att jag inte är sådär liten och busig och naiv. För även om det var kul när man är 15 år så  blev man sårad så många gånger för att man inte visste vad kärlek eller vänskap var. Man trodde att man var kär redan innan man visste vad det egentligen betydde..
Känns ju dumt att idag säga att jag vet hur det är att vara kär i någon fullständigt. För även om jag tror att jag gör det..så ja..det trodde jag ju för 4år sen också..så om 4år kanske jag tittar tillbaka och skrattar åt mig själv.

Men idag är jag i alla fall lycklig med den Jag valt att vara kär i. Det kan jag om 4år titta tillbaka och vara stolt över.



Jag, 2008


Oj vad djup jag blev nu kände jag! Dags att sova :)

Natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0